« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obilježavanje Godine čitanja
U projektu Godina čitanja, kojim se obilježava petstota obljetnica tiskanja Judite Marka Marulića, prve hrvatske autorske knjige, prošlog su tjedna sudjelovali učenici petih razreda naše škole. Prvi dio aktivnosti obuhvaćao je vrlo zanimljivo interaktivno predavanje prof. Zorana Šutića, školskog knjižničara, koji je učenike upoznao s razvojem pismenosti od početaka do danas. Također, učenicima su predstavljene najpoznatije svjetske i hrvatske knjižnice.
U drugome dijelu aktivnosti učenici su predstavljali svoje omiljene književne naslove. Svaki učenik imao je zadatak donijeti svoju omiljenu knjigu te je ukratko usmeno predstaviti i preporučiti ostalim učenicima. Na taj su način učenici preuzeli ulogu književnih urednika i kritičara nastojeći istaknuti vrijednosti brojnih književnih djela. U njihovu izboru našli su se klasici poput knjiga Vlak u snijegu, Koko u Parizu i Dnevnik Pauline P., no osobito zanimljivo bilo je predstavljanje knjiga koje učenici čitaju u slobodno vrijeme. Riječ je o novijim književnim naslovima kao što su Gregov dnevnik, Harry Potter, Agencija za roditelje, Svaki dan rođendan, Istraživač, Tom Gates i brojni drugi.
Treći dio aktivnosti bio je rezerviran za kreativno izražavanje učenika. Zadatak je bio osmisliti ili pronaći zanimljiv i poučan citat o čitanju te ga oblikovati na kreativan način. Učenicima je ovaj zadatak bio vrlo poticajan te su pojedini učenici izrazili izuzetnu maštovitost u jezičnom i likovnom izražavanju.
Ovim se projektom nastojalo podsjetiti na višestoljetnu tradiciju hrvatske književnosti i kulture, no krajnji je cilj bio ukazati na izuzetnu važnost čitanja kao aktivnosti kojom se izgrađuje emocionalna, kognitivna i socijalna osobnost pojedinca, a time i društva u cjelini.